Värmebölja!

Till att börja med vill jag tacka för ALLA underbara kommentarer ni ger i min blogg!
Tycker det är så roligt att läsa för att sedan gå till Era och se vad ni skriver och gör för fina saker. Försöker att ALLTID lämna spår efter mig när jag är inne!!

Nu har sommaren äntligen kommit på rikitigt. Mitt första dopp tog jag i torsdags efter gympa och löptur!
Det är faktiskt redan 20 grader. UNDERBAAAART!!!!!

Jag har inga nya kort att visa upp för dom ligger på en annan dator som håller på att bytas ut till ny och det kan ta ngn dag till kanske. Det är min äldste son som fixar med detta och just nu ligger det nere för han ligger på stranden. Kan man förstå!!

Har ett PROBLEM som jag behöver HJÄLP med!!!!
Behöver ett litet tips om bröllopskort till ett par som gifter sig för 3:e ggr och vill då av förståliga själ inte ha ngt i vitt och vanligt tradionellt. Hade önskat att jag hade ngr stämplar som är lika fina som Magnolias och Hänlgars fast lite äldre uttryck. Svårt att hitta ngt mellanting mellan dessa söta och dom som liknar "snorgamla"!
Kanske har ngn av Er ett kort med ngn bra idé på Er blogg. Tipsa gärna så tittar jag in. Är glad för ALLA tips. Min hjärna har nog tillfällig semester eller kanske början till värmeslag!!

Nu till ett roligt uttryck som min yngsta systerdotter, 9 år, svarade när ngn frågade. Kommer inte ihåg hur gammal hon var vid just det tillfället men:

- Hur många kvart det går på en timme?
Svaret blev:
- Två!!!!!

Vet ni hur hon tänkte, JO

Kvart över och kvart i.
Visst är dom smarta barnen, svar på allt.

Detta är vad ni får hålla tillgodo med så återkommer jag så fort sonen fixat med nya fina datorn!
Hoppas ni får en skön helg. Nu ska jag snart dra till stranden för ett dopp, men först måste jag hänga tvätt.
PUST vad tråkigt!!

Sköt om Er alla och ta det försiktigt i solen!


Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Det är alltid lika kul att kika in din blogg, gillar verkligen din stil.
Förstår att sonen tillbringar tid på stranden, idag har det ju varit bara såååå ljuvligt. 30 grader får man inte klaga på.
Har själv precis börjat med ett "bröllopskort", men det är till ett par som varit gifta i 50 år. Skissen är klar och jag har målat stämpeln. Jag tog Magnolias stämpel där de sitter på en bänk. Tycker den är söt och passar detta strävsamma par. De är de gamla utan hår.
Jag är i alla fall jättenyfiken på vad du kommer att hitta på.
Fortsatt trevlig helg!
Kram

2007-06-09 @ 23:13:29
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Linda/Linxen

Oj, vad svårt...har aldrig gjort något bröllopskort tyvärr. Det enda bröllopet jag varit på var när min mammas kompis gifte sig 1987, då var jag fyra år och brudnäbb...
Men jag skulle nog också rekommendera den magnoliastämpel som SusanneSj skrev här ovanför.
Eller varför inte ta någon vacker blom- stämpel och embossa, eller en stämpel föreställande två sammanflätade ringar?
Lycka till!
Mvh Linda

2007-06-10 @ 22:04:01
URL: http://linxen.blogg.se/
Postat av: Lena(lenalandis)

Du kanske kan gör något mer stilrent med bara namnen och swirl stämplar. Eller bara en massa blommor typ prima got flower i en fylld ring som en brudbukett. Jag har gjort ett hjärta av pärlor och fäst på ett papper med rosor på samt två guld ringar finns i min blogg. Du finner säkert på något bra för du är så duktig.

2007-06-10 @ 23:24:09
URL: http://lenalandis.blogg.se
Postat av: Lena

Hmmm, när det gäller scrapping är jag usel på att hjälpa till. Har ingen aning om hur man gör faktiskt! Jag bara kikar på allt fint alla andra gör! Men gifter de sig för 3:e gången????? Räckte inte första?
Det bästa man får höra kommer från barnen! Det är så roligt att höra barns kommentarer. Och jag tycker faktiskt hon hade rätt!
Du är modig du som badar! Skulle inte falla mig tanken att ens doppa tårna i vattnet nu! Brrrr.....
Hoppas det löser sig med din dator snart så vi kan få se något av dina fina kort!
Ha d gott!
Kram Lena

2007-06-10 @ 23:48:47
URL: http://cruelladelena.blogg.se
Postat av: Maria Ammar

Jag har ett bröllopskort i min blogg och det paret har tre barn och bruden skulle gifta sig i svart kjol och svartvit blommig tunika. Därför valde jag också bort ett allt för romantiskt vitt och rosigt bröllopskort. Hoppas du hittar något du gillar...
Jätte fina kort längre ned i din blogg, ser fram emot de andra korten (när du/din son lyckats få över dem till andra datorn).
Kram /Maria

2007-06-11 @ 01:06:51
URL: http://mariaammar.blogg.se
Postat av: Trine

Hei på deg!
Har du hatt en fin helg? Jeg har vært på hytta på fjellet med min familie, å vi har hatt det kjempe koselig! Det var veldig varm, 25 varme i skyggen. Barna prøvde å bade, men det var kaldt. Ennå Smeltevatn fra snøen!
Kjempe mange fine kort du har i bloggen din! Kikker innom igjen en annen dag. Ha en god dag!

2007-06-11 @ 08:45:09
URL: http://trinesin.blogg.no
Postat av: Anonym

Hei på deg!
Har du hatt en fin helg? Jeg har vært på hytta på fjellet med min familie, å vi har hatt det kjempe koselig! Det var veldig varm, 25 varme i skyggen. Barna prøvde å bade, men det var kaldt. Ennå Smeltevatn fra snøen!
Kjempe mange fine kort du har i bloggen din! Kikker innom igjen en annen dag. Ha en god dag!

2007-06-11 @ 09:04:22
Postat av: Lena

Sådärja madame! Nu har jag länkat dig!
Ha en skön dag!
Kram Lena

2007-06-11 @ 14:30:49
URL: http://cruelladelena.blogg.se
Postat av: kaad4802

Tack själv för din kommentar på min blogg, blev jätteglad för den =)
Hur går det med kortet? Har tyvärr inget bra tips, men väntar med spänning på vad du ska hitta på =)
Ha det så gott i värmen!

2007-06-11 @ 19:35:54
URL: http://kaad4802.blogspot.com/
Postat av: Maria

Hoppas det går bra med kortet. Har du kollat efter på scrappiz i deras galleri, där kan man ju hitta ngt ibland. Ang filuren ;) Tackar och bockar, villhemskt gärna testa en
;) Studenten har vi redan firat å kanske den andra då ;) Kram Maila mig, du ser väl det på blogg.se. Kram Maria

2007-06-11 @ 20:24:36
URL: http://myamia.blogg.se
Postat av: Petra/Paradise

TAck för gullig kommentar på min blogg *glad*
Att färglägga med akvareller på tub är väl egentligen ingen direkt skillnad mot "vanliga" akvareller. de har lite bättre kvalité + att jag alltid stämplar på akvarellpapper(sägs funka bättre med akvarellpapper för dem som färglägger med distresser har jag hört! *tipsar*)
Hum..en bra stämpel till ett par som gifter sej för 3:e gången?? mycket svårt..där kan jag nog inte hjälpa. Jag har gjort ett bröllopskort för nån månad sedan med en stämpel från magnolia som inte alls är menat för bröllop! (från det hjärtliga paketet) finns på min blogg!
kram Petra

2007-06-12 @ 22:40:38
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Anna Göransson

Ville bara skriva att ditt mail kom fram. Ska försöka att få ett brev på lådan senast nästa vecka.
Kram Anna

2007-06-13 @ 11:40:38
URL: http://annaspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0