Tisdag 1/4

OJ OJ OJ vilken dålig bloggare jag har blivit. Var på gång med ett nytt inlägg häromdagen. Men vad händer då när jag var laddad och klar. Jag kom INTE in. Så gick det några dagar och jag kom av mig igen men som tur är har jag gulliga bloggare som väcker mig till liv och undrar! Vilken tur att ni finns så att jag tar mig ur min dvala.

Måste säga att inspirationen inte är på topp just nu. Kanske är det för att vädret börjat bli lite mer vårlikt och jag älskar att promenera vid havet! Går där och filosoferar och plockar en massa "fina" fynd med mig hem och hoppas att inspirationen ska hitta tillbaka.

Men är det ngn som hittar min inspiration ute i cyberspace så snälla skicka hem den till mig igen.

I lördags var vi hemma hos min syster på födelsedagskalas. Systerdottern fyllde tretton och hennes far fyllde 45. Det var ett härligt kalas med en massa god mat.
Provade bla sushi för första gången. Men kan inte säga att det hamnade högst upp på min lista över favoritmat precis. Kanske man ska prova mer än en gång, ryser lite, ursäkta syrran!!!

Hade med mig två saker till "syster yster" som jag gjort.Heart
 En blomstergrupp samt


image409

en liten virkad bakelse!

image410

Ett kort till far i huset. Kortet till min systerdotter har jag visat här förut!

image411

Sedan har jag fått ngr utmärkelser av tre gulliga tjejer.Flower2
Det var precis vad jag behövde nu när inspirationen och tvivel på vad jag åstadkommer gnager lite!
Så tack snälla söta Elisabeth, Inger-Marie och Hanne för era så gulliga ord!
Blev så himla glad!G Jamming

Nu måste jag sätta mig och få till ett kort till Ismaki-bloggen. Blev inget förra veckan.
Denna veckan är det Petra som har gjort skissen. Tycker den är fin som ett kort bara den.
Såklart är hennes kort till skissen lika ljuvligt fint som alla hennes kort alltid är!

Kom förresten på att jag "behöver" och vill ha stämplar från Sugar Nellie.
Visst är dom underbart söta.Adorable
Bara synd att dom inte går att köpa i Sverige. Är så dålig på att beställa från utländska webshopar!

En sak till bara, ni glömmer väl inte att byta ställning ofta när ni sitter vid datorn. Tänk på er arma kropp!!Stickdance

image412

Sköt om Er och tack snälla för era alltid så underbara kommentarer.
Dom värmer gott ska ni veta.Giveflower

Kram









Kommentarer
Postat av: Sinikka

Välkommen tillbaka.
Jag har nog saknad att titta på lite nya saker i din blogg. Och ser där......vilken himla fin bakelse. Tror nog att hon blev glad.
Kortet är mycket stiligt.
hoppas att du får din inspiration tillbaka.....men,men är det fint ute skall man nog njuta av det också.
kram Sinikka

2008-04-01 @ 18:34:47
URL: http://creativeworld-sinikka.blogspot.com/
Postat av: Helena

Åh vad glad jag blev när jag såg att du uppdaterat.
Jättefint kort och en helt underbar liten bakelse.
Vad du är duktig på mycket.
Du får absolut inte tvivla på dig själv vännen....du är en otroligt duktig kortmakerska och en stor inspirationskälla.
Ha en härlig kväll!
Kram

2008-04-01 @ 18:54:48
URL: http://www.vildaella.blogg.se
Postat av: Mill@n

Välkommen tillbaka!! Tycker bakelsen är riktigt fin, jättefin blomma och kort med såklart. Jag gillar också att pilla ihop fina blomsterarr. Var inte rädd för att beställa hos Funky kits, det funkade utmärkt för mig!! Annars såg jag att de finns på tradera nu. . .

2008-04-01 @ 18:57:23
URL: http://millanspyssel.wordpress.com
Postat av: Cathrin

Tjoho!! Där är du ju,äntligen.Sushi står inte högt upp på min lista heller,urp.Men du vilken härlig bakelse,kom inte och säg att du gjort den själv bara för då smäller jag av.Mässan var kanon men väldigt trångt och pengarna gick åt som smör i solsken,urp igen.Precis de ställningarna brukar jag växla mellan när jag sitter vid datorn,man är väl rädd om kroppen. Kram till dej min vän. Cathrin

2008-04-01 @ 19:36:19
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: Nilla

T A C K!! snälla goaste nilla/gunilla för det jättefina kortet jag fick idag :)
Gissa om jag blev lika glad och förvåand som när kortet från Catrin dök ner i brevlådan.
Ni är ju för snälla ni :)
Att ni kommer ihåg mig, det gör mig så himlans glad.
Hoppas att du haft en lika härlig vårdag som vi haft här uppe hos oss.
Massor med kramar♥!!!

2008-04-01 @ 19:44:40
Postat av: Mia

Skönt att du är tillbaka! Jag lovar att dela med mig av inspiration om jag för lite över! Det där med promenader vid havet låter alldeles underbart! Så fin blomstergrupp......superduperläcker bakelse och mycket vackert kort!

Kram på dig!

PS. Gillar den tecknade serien....sitter just nu i soffan med laptopen istället! =)

2008-04-01 @ 20:12:59
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Lotta/ FruHl

TACK, vännen för det fina paketet som damp ner hos mej idag, så mycket snyggt och roligt- jag blev superglad!
Din bakelse är läcker till max, men jag blev full i fniss då jag själv tagit fram en garnnystan i samma färg för att virka muffins med, haha!
Låter verkligen underbart med promenader vid havet, det kommer nog en vind från fjärran och ger dej ny
kortinspiration!
Ha det Finemang!
Kram,
Lotta/ FruH

2008-04-01 @ 21:48:08
URL: http://lottafru.blogg.se
Postat av: Heike

Wonderful :-)))...........Please take a look on my Blog, there is something for you :-))......

2008-04-01 @ 21:55:04
URL: http://kreative-stempelwelt.blogspot.com/
Postat av: Erica/Scrapkatt

Vad mycket fint du gjort! Blomstergruppen var jättesöt med fågeln i. Bakelsen.. åh.. måste nog fråga mamma om hon kan visa mig hur man virkar, det var så länge sedan.. Kortet var som vanligt jättefint! Gillar det stilrena i det. Vad vackert att linda silvertråd runt motivet så där.
JAA.. Sugar Nellie.. är svårt beroende av dessa stämplar.. äger dem inte själv men har fått tillfälle att testa några motiv.. kommer nog att beställa dem själv framöver.. har aldrig beställt från någon utländsk webshop förut, men jag läste att de accepterar paypal om vi nu menar samma webshop. Många av stämplarna var slut, det finns flera nya jag vill ha, men som sagt, det blir senare..
Ha en riktigt bra vecka! Själv är jag hemma och VAB:ar, det finns tillfällen för pyssel men blir inte nöjd med något jag gör!! I morgon ska jag testa att göra kort efter några skisser, får se om det släpper då..

2008-04-01 @ 22:06:26
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Erica/Scrapkatt

Vad mycket fint du gjort! Blomstergruppen var jättesöt med fågeln i. Bakelsen.. åh.. måste nog fråga mamma om hon kan visa mig hur man virkar, det var så länge sedan.. Kortet var som vanligt jättefint! Gillar det stilrena i det. Vad vackert att linda silvertråd runt motivet så där.
JAA.. Sugar Nellie.. är svårt beroende av dessa stämplar.. äger dem inte själv men har fått tillfälle att testa några motiv.. kommer nog att beställa dem själv framöver.. har aldrig beställt från någon utländsk webshop förut, men jag läste att de accepterar paypal om vi nu menar samma webshop. Många av stämplarna var slut, det finns flera nya jag vill ha, men som sagt, det blir senare..
Ha en riktigt bra vecka! Själv är jag hemma och VAB:ar, det finns tillfällen för pyssel men blir inte nöjd med något jag gör!! I morgon ska jag testa att göra kort efter några skisser, får se om det släpper då..

2008-04-01 @ 22:07:13
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Tette

Hej och tack för din snälla kommentar på min blog!
Vilken jättefin blomma du gav bort och bakelsen, så himla gullig!

Kram Tette
PS Klart du får lifta om du vill DS

2008-04-02 @ 07:41:53
URL: http://ogonblicken.blogpsot.com
Postat av: Malin

Här är en som inte bloggat på ett tag, har nu i allafall kommit igång lite. Alltid lika kul att titta in hos dig. Vilka fina grejer du gjort, bakelsen var ju sååå gullig. Kram på dig

2008-04-02 @ 09:11:16
URL: http://karmaspyssel.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

*haha* vilket roligt inlägg!! Tack för rolig läsning vännen! Å dina söta ord om lilla mej *glad* =D
Vilka härliga presenter du hade med!! Den virkade bakelsen slår verkligen allt!! Attans va duktig du är vännen! Du ligger inte på latsidan, det ser jag!! =)
Å vilken härlig grupp!! ÅÅh, så fint med fågeln!
Å ett jättefint kort har du också gjort!
Jag ska ta mej en promenix å posta bröllopsinbjudningarna nu!
Må gott stumpan!!
kramar om Petra

2008-04-02 @ 12:59:18
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Therese

Vad fina saker du har gjort. Kortet, blomstergruppen och den virkade bakelsen. Tänk om man kunde virka, då skulle jag virka bakelser som min lilla systerdotter skulle få "fika" med när hon blir lite större. Men det är ju aldrig försent att lära sig eller hur?:)
Kramar om

Postat av: Anna Göransson

Vilken fint blommster arr du gjorde till din syster.
Din muffins ser godare ut än de jag bakade här om dagen...
Jag går här hemma och vankar runt... Lite långtradigt börjar der att bli.
Ha det gott!!
Kram Anna

2008-04-02 @ 15:51:04
URL: http://annaspyssel.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Opsi Daisy!!! She did it again. Wonderful Gunilla. Kortet är helt fantastiskt fint. Vart kommer denna tjusiga stämpel ifrån?
Kan du virka bakelser också. Vilka talanger du har.
Är det ngt jag kan göra för att du ska få lusten tillbaks? Hjälper gärna till.
Min scraplust är tillbaks men nu är det tidsbrist. Hänger ju på FORM (mitt träningställe) varje kväll...
Stor kram till dig

2008-04-02 @ 16:02:04
URL: http://susannesj.blogg.se
Postat av: Erica/Scrapkatt

Hej!!
..IGEN!
Du skrev att du var intresserad av Sugar Nellie-stämplarna.. nu har jag hittat nåt nytt.. borde kanske inte surfa runt så mycket, hittar fler stämplar jag vill ha hela tiden, farligt, farligt.. ;-) Det ska släppas fler nya stämplar från Sugar Nellie i april, kanske läge att vänta lite ytterligare med beställningen... här är länken:
http://www.stampavie.com/index.php?cPath=18
Ljuvliga!! :-)

2008-04-02 @ 16:35:54
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Erica/Scrapkatt

hihi.. förlåt! ;-)
Jag borde inte sett den heller.. vill gärna sambeställa, men måste vänta på nästa lön. Vi kan väl hålla utkik när de stämplar som var slut kommer in och kanske de där nya.. hjälp, måste spara många kronor verkar det som.. ;-)

2008-04-02 @ 17:08:39
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Filifjonkan

Hej. Hemma nu allt gick bra men tog tid,
Å så söt bakelse du gjort och kort och blomstergruppen med Tycker du är så kreativ och det blir alltid fina saker, Sushi=rå fisk ryser ikapp med dig. Nej tack. Men tur smaken är olika hos oss alla. Ja ibland tryter inspirationen men det måste den ju får göra så man plötsligt kommer på något nytt igen.Ha en skön kväll

2008-04-02 @ 17:52:57
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: Anonym

oooh did you made al those great stuff! I love it!

2008-04-02 @ 20:05:08
Postat av: Anna M

Det var nog den finaste bakelse jag har sett! Tur att den inte går att äta, då finns ju allt det fina kvar : )
Skönt att höra att det är fler än jag som tappar inspirationen ibland, men tack och lov kommer den tillbaka!
Må så gott!
Kram Anna

2008-04-02 @ 20:47:24
URL: http://stampelanna.blogg.se
Postat av: Marie

Tjenixen!
Vad kul att se att du hade lite nytt att beätta för oss.
Vilken läcker bakelse. Är det du själv som virkar? Finns det "recept" på dom eller hittar du bara på efterhand?
ha det gott!

2008-04-02 @ 21:41:46
URL: http://marieskapar.blogspot.com
Postat av: Monica/Moa

Jaså du gillar inte sushi.. trodde de som bodde så nära havet älskade allt vad fisk heter.. *hihi*.. Kan säga att jag var på sushi resturang första gången förra året och tyckte det var jättegott.. men.. det är en viss procedur.. och vissa saker måste till som soya och wasabi.. som man doppar och så, och gillade nog den med räkor och krabfish bäst.. riktigt rå fisk håller jag mig ifrån också =). Så söt bakelse du gjort.. kul med alla ställen som bakelser dyker upp både på burkar och tygmönster, riktigt i modet just nu och själv har jag ju sytt några.. Ha det gott..Kram Monica

2008-04-02 @ 21:44:40
URL: http://moasgard.tradgardsblogg.se/
Postat av: Theresia

Hmm du har möjligen inte någon virkbeskrivning på bakelserna, blir ju lite sugen på att virka mig några! VIrka kan jag så det är nog inga problem...
Ibland försvinner inspirationen men jag lovar att den lurar bakom knuten snart!
Kram THereisa

2008-04-02 @ 22:45:16
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: zizzi

Dina egna kommentarer värmer precis lika mycket!
Låter väldigt härligt med promenader längs havet.....
Älskar bakelsen!!!!!!Söt blomstergrupp och fint kort.
Vad gäller inspirationen så kommer och går den för mig med jämna mellanrum......Det låter ju som du njuter i ditt liv även om inspirationen kommit bort; eller hur!!! Sluta leta så finner du...........
Kramar Cissi

2008-04-03 @ 13:56:24
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: Filifjonkan

Hej vännen.
Hoppas du sitter ute idag med i solen och njuter ditt eftermiddagskaffe. Det gör Filifjonkan nyss på eftermiddgen med har en vilodag., Bara vara människa du vet är viktigt. Likaså lite gympa för axlarna ramför skärmen. Höjde nyss min skärm lite så huvudet får ett annat läge med också skönt.

2008-04-03 @ 15:18:03
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0