Fredag 8/2

 
                 
Här kommer ett kort som jag har gjort på beställning! Färgerna stämmer inte riktigt med verkligheten. Det ska vara med ljusgrönt och inte denna olivgröna eller vad det nu är för färg!
Kortet har jag gjort efter en skiss som jag skissat på när jag suttit vid TV:n.
Mina tankar fladdrar ofta iväg framför den apparaten. Kan inte förstå varför!!

image349



Har också hittat en liten goding från Whipper Snapper som jag så gärna skulle vilja ha.
Har inte hittat någon svensk webshop som har den. Men är det någon som vet så hojta gärna.

WS - Clown & Heart


Sedan var det utmaningen som jag skulle ta tag i. Den jag fått av Petra, Helena och Joggemia!

Vad gjorde du för tio år sedan?
Förmodligen var jag mitt uppe i allt vad som hör till att ta hand om små barn.
Vi hade också ganska nyligen flyttat till hus.

Vad gjorde du för ett år sedan?
För ungefär ett år sedan firade jag förmodligen min födelsedag.

Fem snask du gillar:

Popcorn, Popcorn, Popcorn jag är helt galen i dessa fluffiga vita saker!
Sedan får det bli riktigt mörk choklad och himmel jag höll på att glömma saltade macadamian nötter.

Fem sånger du kan hela texten utantill:
Kommer ihåg när jag var yngre och bodde hemma. Då satte jag på mig hörlurarna och Kate Bush och hennes låt Wuthering heights. Sedan sjöng jag Doh Dohså mamma nästan började gråta och det mina vänner var inte av lycka hon grät. Förstår varför jag själv hade lurar och texten kunde jag förmodligen bara pyttelite av.
Annars tror jag att jag kan Helan går, käck melodi och enkel text!

Vad skulle du göra om du var miljonär?
Den listan kan göras lång. Kanske ta sånglektioner!
Men det första jag hade gjort hade nog varit att shoppat loss som en galning.

Tre dåliga vanor:
Måste ha kniven på strupen innan jag får något gjort, sista minuten människa!
Lyckas få till nya pappershögar som växer lite överallt i hemmet.
Bekymrar mig lätt, speciellt för mina barn. Tänker och funderar alldeles för mycket.

Fem saker du gillar att göra:
Umgås med mina barn, pyssla, shoppa, fixa i trädgården, sitta vid datorn och bara kolla runt på allt fint som finns där.

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
Något som jag verkligen avskyr är strumpbyxor. Ryser vid bara tanken.
Kläder som sticks, högklackat, supertajta jeans eller annat som sitter tajt, kort kort kjol/shorts.

Fem favoritsaker:
Fick en ring i julklapp av mina barn. Markus hade rotat runt i mitt smyckeskrin för att hitta rätt storlek. Kört ner till vår lokala silversmed och valt ut en jättefin!
Min älskade cykel, datorn, microvågsugnen som jag poppar i, kaffekokaren!

Detta var inte lätt men KUL!
Nu ska jag skicka den vidare. Många har väl flesta redan haft den så den som känner sig manad får gärna hoppa på tåget.

Fairydust

Vill också passa på att göra reklam för en liten tävling som STÄMPELGÅRDEN har.
Enkla regler och en härlig skiss. Kolla på deras blogg så hittar ni reglerna där.
Får se om jag får till något kort.

Ja det blev ett långt inlägg!
Hoppas ni får en underbar helg och att hela landet får se solen och en blå himmel.
Vet att att det finns där bakom alla gråa moln.


Var precis ute och hämtade posten och titta vad jag fick.
Tack snälla Kajsa!
Nu ska jag bara ta en snabb tur med dammsugaren sedan ska jag sätta mig och pyssla ihop något av det jag har fått, SUPEGLAD!Clap

image355









Kommentarer
Postat av: Lotta/ FruH

Ljuvligt kort och läckert upplägg! Blommorna är oxå superfina! Min ena dotter är som du, är tokig i popcorn, så du är inte ensam om att vara popcorndiggare!! Vad rörande med din julklappsring!
Ha en Fin helg!
Jättekram,
Lotta/ FruH

2008-02-08 @ 11:55:28
URL: http://lottafruh.blogg.se
Postat av: Cathrin

Hej! Superhärligt kort,beställaren och mottagaren kan inte bli annat än nöjda.Kul att läsa om din utmaning,när det gäller de dåliga vanorna är vi väldigt lika du och jag.Min sambo kan bli galen på mej när jag undrar och funderar och oroar mej för allt mellan himmel och jord,han tycker inte det är stor idé för det blir ju oftast som det blir ändå.Men tänk OM ......nä nu får jag sluta.
I början på nästa vecka kan du nog sitta vid brevlådan och vänta.........om jag nu får det hela gjort,kan ju bli uppskjutet till sista sekund oxå,ha,ha. Ha en skön helg,kram Cathrin

2008-02-08 @ 12:19:31
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Halloj kompis!
Vilken fint kort du fått till, ljuvligt upplägg.
Ser att du fick hjälp m stämpeln, härligt.
Kul att läsa om dina "exter", ska sätta mig ikväll, har fått två utmaningar... Det är ju min grej...
Vilket paket du fått, WOW!!! Fick också kul idag. Fick en vinst hos AnnaG med ljuvliga papper o blommor. Sedan testade jag att beställa bandpaket hos Sanna på Pappersbiten. Blev jättenöjd. Det var blå band, precis vad jag saknar.
Nu måste jag ta tag i tillvaron. Dottern kom precis. Till spisen!
Kram på dig o ha det gott

2008-02-08 @ 13:12:39
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Sinikka

Det var en fin skiss du hittade på. Resultatet blev mycket fint.
Jag blev lite full i skratt över att du kan texten på Helan går :-)
Vilket fint paket du fick av Kajsa, det skall bli spännande att se vad du gör för fint av det.
Önskar dig en skön och lugn helg. Här nere skiner faktiskt solen och man får en känsla av våren. Bli inte avis nu :-)
Sinikka

2008-02-08 @ 13:46:55
URL: http://creativeworld-sinikka.blogspot.com/
Postat av: Theresia

Ojo vilket underbart kort jag som älskar grönt!
De där små blommorna du frågar om är vanliga prima blommor och säljs i glasflaskor lite är och där.. Jag tror de felsta butiker har dem.
Å vilket roligt paket du fick i dag, jag fick bara en räkning!
Kram Theresia

2008-02-08 @ 15:10:31
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Filifjonkan på fredagen

Hej Nilla.
Å så fint kort du gjort till beställaren
meddelas att hon tyckte det var fint liksom många andra av oss gillar dina skapelser,
lustigt att du skrev avskyr strumpbyxor hahah.. då är vi två!
trevlig och vilsam helg på dig.

2008-02-08 @ 16:05:28
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: Helena

Åh så fint kort...vad mysiga färger du använt.
Härligt att hitta ett sånt paket i brevlådan....helgen är räddad.
Ha en skön kväll vännen!
Kram

2008-02-08 @ 16:13:27
URL: http://www.vildaella.blogg.se
Postat av: Mia

Vad du får till det där framför TV:n! =) Häftigt upplägg på kortet....superfint! Så kul också att få läsa lite mer om dig...popcorn...Helan går....strumpbyxehatare.....nu känner jag dig ännu lite mer. ;) Ha en trevlig pysselhelg med dina nya fina grejor du fått!

Kramar i massor!

2008-02-08 @ 16:22:16
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Erica/Scrapkatt

Den där stämpeln passar bättre hemma hos dig, helt klart! :-) gillar kortet jättemycket! ditt pysselpaket såg jättespännande ut, ska bli roligt att se (?) vad du skapar med det..
Ha en riktigt skön helg!! KRAM!

2008-02-08 @ 17:23:11
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Nilla

Vad synd det är att du bor så långt borta från mig, annars hade vi ju kunnat äta popcorn tillsammans, så det står härliga till :)
Jag har faktiskt redan proppat i mig en halv påse, fast jag hade tänkt att den skulle räcka liiite längre.
Kul att läsa dina svar, jag älskar ju alla slags listor.
Ha en jätteskön helg, njut och må gott.
KRAAAAAAAAAAAM!!!

2008-02-08 @ 18:19:40
Postat av: zizzi

Halloj!

Fick en känsla av sommar av ditt fina kort! Det är inte lätt med tanke på hur grått det är i gbg idag!
SÅ tack och bra jobbat!

2008-02-08 @ 19:14:12
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: Jorunn

ÅÅÅ så nydelig kort!! Lekre detaljer og herlige farger sammen!

Ha en flott weekend.

Klem,
Jorunn

2008-02-08 @ 19:22:54
URL: http://jorunnskrede.blogspot.com
Postat av: Therese

Wow, vilket fint kort!! Och vilken rolig post!
Kramar om

Postat av: Kajsa

Hej.. jag blev så glad för ditt lilla kuvert och det var riktigt kul att komponera ihop ett till dej..
sen kan jag göra reklam för mej själv i Handstämplat.etc..
JAG KOMMER ATT HA WHIPPER SNAPPER I BUTIKEN =D. det finns redan på lager och jag kommer att ta in mer.
bara så du vet *blink blink*
KRAM Kajsa

2008-02-08 @ 20:02:10
URL: http://kajsascrap.blogg.se
Postat av: Janny

waaaauw LOVELY, I love all the details!!!

2008-02-08 @ 20:59:38
URL: http://itsscraptime.blogspot.com/
Postat av: Petra/Paradise

jag kan bara säga WOW!!! Vilket otroligt härligt kort du gjort!! Så superduperfint!!
Å den där stämpeln (nu tänkte jag i första hand på Magnolia-stämpeln, men även den från whippersnapper) är för bedårande söt!! =D
TA hand om dej!!
Förresten!! Jag har en sak att berätta!! *fniss* =D
Många kramar Petra

2008-02-08 @ 21:54:08
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Inger Marie

Hei vennen!!
Å nå har du tryllet fram et nydelig kort igjen:)
Nydelig satt sammen og nydelig fargelagt.
Du er jo bare en mester :)
Håper du ha hatt en flott helg. Jeg skal svare på mailen din om litt.

Ha en fin ny uke vennen

God klem fra Inger Marie

Postat av: Filifjonkan på måndagen

Godmåndag på dig,
Hoppas det är det,, så många som har aggressioner över måndagar Gustav tx,,ja tiden ja var tar den vägen
någon måste ha ordnat en soptipp för begagnad tid i Tidaholm kanske
eller så kastar man den rakt ner i containern ?Begagnad tid är inte mycket att ha den blir ju inte heller antik inget värde i den tror jag i alla fall..bäst att sluta svamla nu ja hur och hur det nu är med det så ha en skön måndag.Den är ju rätt ny ännu.kram på dig.

2008-02-11 @ 12:38:27
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: lia

this card is beautiful too, I love all the details you used and the LO you made

2008-02-11 @ 23:14:03
URL: http://myscrapworks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0