Lördag 8/11

Idag skiner solen och det är ett UNDERBART väder?
En sak som jag undrar över är när meterologer säger att vädret ska bli ostadigt.
Vad menar dom med det egentligen?
Det var nämligen den prognosen som vi enligt meterologerna haft de senaste dagarna.
Men enligt min prognos tycker jag det varit väldigt stabilt/stadigt med blåst, regn och kyla!!

Ja ja det spelar ingen roll vad dom säger för vädret blir som det blir.
Var precis ute i trädgården och knäppte dessa bilder. VILL INTE HA VINTER!!



Visst är det vackert med blått i trädgården!
























Planterade dessa i en av rabatterna och dom har flätat in sig så fint i den andra planteringen.





















Pingvinen har flyttat in  i min trädgård. Tur han inte tog med sig någon snö. Har bor under min vita hänglobelia.
Tänk att den kan blomma så fint fortfarande i NOVEMBER!
















Måste tacka Susanne, Annica och Lotta för denna fina award som jag fått, GLAD!
Ni MÅSTE kika in i deras bloggar och beundra allt fint som dom skapar!

Nu är det meningen att jag ska skicka den vidare till fem personer.
Men jag skulle vilja skicka den vidare till alla som kikar in hos mig och alltid lämnar så underbara kommentar.
Det gör mig så GLAD!

Nu var det meningen att jag skulle fota och lägga in ett kort.
Men kameran bestämde sig för att batteriladdning fanns det endast till lobelior och pingviner.
Så det får vänta tills nästa gång.
En liten sneakpeak på en sak som jag inte kan visa ännu eftersom jag vet att personen som ska få det ibland är här inne och kikar.




Sen vet jag att det är väldans långt mellan mina inlägg.
Inte det att jag inte pysslar. Men ibland tycker jag det är så svårt att få till ett bra inlägg här.

Men för alla Er som orkat läsa ända hit, för detta blev ett långt inlägg, ett stort HURRA!!






Så mina kära bloggvänner!
Slut i rutan och trevlig lördag.

See you later



Om det är någon som är intresserad av att beställa julkort eller något annat kort är det bara att maila mig.
[email protected]
Korten koster 40 kronor styck.







Kommentarer
Postat av: monica

Härligt för er med sol...här är det grått o disigt idag. Men det är rätt skönt för då behöver inte gästerna som kommer i em se våra skitiga fönster =)



Ha en skön helg!

Kram!



2008-11-08 @ 13:09:12
URL: http://leamon.blogg.se/
Postat av: sinikka

Hejsan vännen,

Grattis med awarden.

Här har vi just nu strålande sol. Det är väl inte värst varmt men man kan ha i alla fall jackan öppet.

Vilka fina blommor du har fortfarende i din trädgård.

Din sneakpeak ser himla spännande ut. Fint papper. Hoppas vi kan ser snart vad det är.

Har skickat din en mail angående glittersnow.

Ha en underbar helg

Kram Sinikka

Postat av: Anna

Åh...du jag läser varje ord du skriver...vilka härliga blommor du visar..m mm du ..jag är ju så glad i dina kort..kan tro att alla tittar in här för att få en dos av dina vackra kort..ha det bäst Nilla lilla och scrappa på..det är ju livet det..

2008-11-08 @ 15:18:34
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: SusanneSj

Hallå vännen,

vad mysigt med så mkt som blommar fortfarande. Mina blommor tog frosten förra veckan. Nu är det bara tråkigt med massa byggställning o brädor lite här o var i trädgården.



Åh, det där kortet blir jag nyfiken på. För att inte tala om din hög med kort. Vill se vill se.



Du undrade över pappret. Det är ett slags vellumppr med just det, blommor som känns som sammet, jättehäftigt. Det har vi i vår lilla bokhandel.



Kommer fr en skön promenad på berget, dimman låg och lurade i luften.



Ha nu sååå jättegott!

Kramen till dig

2008-11-08 @ 17:23:49
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Malin

Helt galet att det som dog här i slutet på september (förmodligen tidigare ändå) fortfarande blommar därnere! Så roligt att kunna ha kvar blommorna så länge=)

Ja, du har ju fått en likadan award av mig idag oxå ;P hihi



Ha en härlig söndag!

Kram!

2008-11-09 @ 12:31:31
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Anna

Hoppsan här är jag...vad gör du lilla Nilla? Pysslar du..

2008-11-09 @ 19:02:13
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Moas

Hallo.. där =).. fina bilder du visar.. och jag har pingvinens syrra boende hos mig den har kamperat här ett par år nu. ler.. Du kan tänka att ditt fina kort jag fick gjorde succé i stora staden Göteborg i helgen.. de var mäkta imponerade av ditt vackra kort.. och de (vi).. härmade vilt.. Kram /Monica

2008-11-09 @ 22:17:10
URL: http://moasgard.tradgardsblogg.se/
Postat av: Mia

Jadu..vi har lika "stabilt" väder här också...regn och rusk så det står härliga till. Var fasen har solen tagit väder?! Tur att du visar några foton från din trädgård, man blir glad av blåa blommmor och pingviner! =)



Kram!

2008-11-09 @ 22:20:33
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Christine

Den som väntar på nåt gott... Du delar ju med dig av så mycket ljuvligt! Underbara bilder!

Kram Christine

2008-11-09 @ 23:33:40
URL: http://christineslekstuga.blogspot.com/
Postat av: Lena

Härliga bilder!

Jag vill inte heller ha snö! ALDRIG! Varför kan det inte alltid vara solsken och varmt?! Jag är född i helt fel del av jordklotet har jag kommit på. När jag blir gammal ska jag bo i Spanien!

Ha en underbar dag!!!

Kraaaaaam!!!

2008-11-10 @ 09:34:48
URL: http://cruelladelena.blogg.se/
Postat av: Anna

Hallååå här är jag...måt som en prinsessa...ha ha ...som det kan bli...det var bar Mia som kunde läsa mellan raderna...ja lite kul var det..men tack för omtanken..så pass gulligt..du är gullig Nilla..m mm så är det bara..

2008-11-10 @ 14:56:47
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Inger Marie

Hei vennen :)

Håper du har hatt en strålende helg!

Her har det vært rolig, vi har vært sånn halv syke hele familien. idag er Linn Kristin hjemme fra skolen.

Gleder meg til å se hva fint du har fått laget.

Ha en fin dag!

God varm klem

2008-11-10 @ 15:08:35
URL: http://inger-marie-kortdesign.blogspot.com/
Postat av: Rach

beautiful flowers. they lool stunnning. hugs rachxx

2008-11-10 @ 17:59:38
URL: http://www.papercraftsbyrach.blogspot.com
Postat av: Erica

Härligt kort! Varm känsla får jag då jag tittar på detta kortet. Superfint och välarbetat som vanligt! :-)



Har inte fått stämplarna ännu, vet inte om jag ska börja bli "orolig", det har aldrig tagit så lång tid förut. Ska maila dem och fråga.



Jättenyfiken på den där högen du har.. med kort alltså! Och sneakpeaken såg fint ut. Men vill du inte ha vinter??? själv längtar jag.. får mer julkänsla med snö på marken, vi har haft den i några omgångar nu, men den stannar inte länge i det här blöt-slask-vädret vi har nu med 6 plusgrader.. :-(



Ha det bra!



Kram, Erica

2008-11-10 @ 18:22:42
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Erica

..förvirrade jag kommenterade föregående inläggs kort, sorry.. ;-)

2008-11-10 @ 18:24:08
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0