2010-12-10 Julklappsetiketter


Måste börja med att berätta att det hände något fruktansvärt hemskt här hemma häromdagen.

MIN EMBOSSINGFÖN SLUTADE FUNGERA!!
Kan ni fatta vilket dilemma.
Jag som typ embossar allt!

Sonen och mannen gjorde sitt yttersta för att stilla min förtvivlan men det hela slutade med begravning i soptunnan.
Sonen sa att "jag förstår att det är ett sorgens ögonblick.........så vi kanske ska tända ett ljus och sörja en stund"??!!

Ha ha jättekul tyckte han..........och jag också faktiskt!!



Fick kasta mig ut på nätet och kolla dom webshopar som levererar snabbast och minsann om inte jag hittade en webshop som hade en fön hemma!
Beställde en igår och VIPS så fanns den i min brevlåda idag.

Julen är räddad!!

TUSEN TACK sötaste Emma på Scraplagret för en sådan fantastisk service!!


*****************

Så till lite pyssel!

Ett paket med tag och rosett.
Mitten på rosetten har jag gjort av en flörtkula som jag delat på mitten.
Sedan färgat in den med distresser ink och så till sist ett lager med 3D-lack!

Hur jag gjort rosetten kan ni se här!




Granen är embossad med ett lager Hologrampulver.
Förstärkningen på tagen har jag gjort med en rund die och Silent setter.
Bladet är en Sizzix Die.



Ytterligare ett paket med en blomma som jag stansat ut i juteväv. Måste testa allt, haha!
På tagen har jag använt en stämpel från Whipper Snapper, glitterlim och embossing!



Så till sist en bild på alla mina tags.
Dom nere i det vänstra hörnet har jag gjort med ett brett dubbelhäftande tejp på baksidan!
Tejpen har jag köpt på Biltema!



Allt från mig den här gången.

Nu ska jag förbereda middagen innan jag ska iväg på ett spinningpass.

Trevlig helg!!






Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag förstår helt hur du kände dig då min emboss fön gick sönder när jag höll på och gjorde alla julkort. Panik. Skaffade också en snabbt. Snyggt paket och underbara tags att sätta på julklapparna. Alla är hur fina som helst. Trevlig helg och tredje advent. Kramar Katarina

2010-12-10 @ 15:41:44
URL: http://www.kattaskarameller.blogspot.com
Postat av: Norunn

wow, så nyyydelig! :D Kjempeflott at du fikk en ny embossingpistol, da er arbeidet reddet.

2010-12-10 @ 16:21:43
URL: http://www.kreasjoner.blogspot.com
Postat av: Stempeltiger

These tags looks absolutely adorable Gunilla! Beautifully embossing effect and great images.

I wish you a beautiful Christmas season

Lot of hugs from Germany

Swantje

2010-12-10 @ 16:28:44
URL: http://stempeltiger.blogspot.com/
Postat av: Petra/Paradise

Men herregud människa!

Vad du legat i!!! Är du klar med alla julkorten nu!?!!

Jag har inte börjat :/



Förstår din förtvivlan över fönen! Men det löste sig smidigt och snabbt iallafall :D



På tal om det så fick jag min fön i julklapp av min kära make för X antal år sedan...(behöver jag nämna att det var jag själv som fick köpa och slå in den?!!) fniss

.....neeej! Nu när jag tänker efter så var det nog inte så....han köpte nog tusan ett presentkort, så köpte jag fönen för dom pengarna! ..kan det varit så?? Jah så var det nog ;)



Men hallå!?! Hur ska man lyckas öppna de där paketen egentligen?!

Jag hade då INTE gjort det!!!

De är ju ljuuuuvliga!!



Ta hand om dej nu sötnos och trevlig helg på dig!



KRAMAR Petra

2010-12-10 @ 16:51:41
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Elzie

Åh vad mycket fint du gjort. Och vilken tur att det fanns en fön hemma. Använder min rätt mycket också och skulle nog sakna den om den inte fanns här, haha.

Hoppas du får en skön helg.

Kram Elzie

2010-12-10 @ 17:40:46
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: KatarinaR

Så många fina tags du gjort!

Blev lite sugen på att göra några jag också nu.



Tur att det löste sig med fönen.

Jag har precis köpt mig en och tycker det är himla kul att embossa.

2010-12-11 @ 21:12:30
URL: http://katarinaspyssel.blogg.se/
Postat av: Karin

Wow, så fina paket och tags. Inte så mycket scrappande här för tillfället. Har far på sjukhuset och mor ensam hemma med allt vad det innebär.

Kram

2010-12-11 @ 22:18:46
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Christina C.c

Love your tags....beautiful work, Gunilla!

Postat av: Anneli

Vad mycket fint du har gjort med embossingfönen. Jag är dålig på att använda min. Men nu när jag ser allt snyggt du har gjort blir jag sugen på att ta fram nin och testa. Tagsen är ju galet snygga.



Önskar dig en skön söndagskväll



Kraaaaaaaaaaaam Anneli

2010-12-12 @ 18:59:08
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Filifjonkan

Hej Gunilla. Men ojoj så himlars mycket fint du gjort igen härliga saker. Jättefina paket. Men jaha gick den sönder din lilla grej tur du fick tag i en ny snabbt man vänjer sig kvickt vid bra grejor. Kul att din familj har lite humor med och inser läget alltså nödvändigheten med en blixtbeställning.

2010-12-13 @ 15:14:47
URL: http:// filifjonkan-se.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0