100323

GiveflowerHär inne råder väl inte den största av aktiviteter för tillfället. Behöver en paus ibland för att hämta inspiration och så har det blivit en hel del annat nu när våren äntligen tycks kommit för att stanna.

Men pyssla gör jag ändå och några kort har det blivit.
Här kommer ett med två muffins som jag fick idén till på någon av mina bloggrundor. Kommer inte ihåg var för det var ett bra tag sedan. Dom var iaf väldigt kul och enkla att göra!

Till muffinsen har jag använt mina Spellbinders och en swirldie från Quickutz Rev. Dekorerade med lite 3D-lack och stickles.
Grattisstämpeln har jag köpt från Mia.



Satt och lekte lite med mina olika blomstansar för en tid sedan.
Fick ihop några lager på lager blommor och då föddes idén till att detta kan jag använda till mer än bara kort.
Så fram åkte virkatiraljerna och så "vips" hade jag gjort några broscher.

Så när jag var i Malmö med syster igår fick jag köpt broschnålar och så var dom klara.
Broscherna kan användas till mössor och sjalar mm!



På denna blomman är det luddigt garn, bomullsgarn, blomma i filt, sidenband och så en glittrig knapp i mitten........



denna har fått ett lager med spets och även denna en fin knapp i mitten.........



och sist en brosch med en virkad ros och i mitten av den en liten "äkta" pärla från min samling!



Nu ska jag ta mig en tur i det fina vårvädret.

Ha det bäst





Kommentarer
Postat av: syrran Gerd

Dina broscher är sååååå fina, jag gillar dem skarpt! De är så himla mycket i tiden - alla kommer vilja ha sådana på sina vårmössor och sjalar.........fattar du? Alla kommer vilja ha sådan - jag med ;0)!

Jag har också varit ute i det helt underbara vädret, när jag gick ut regnade det och när jag vände hemåt strålade solen, kan det bli bättre. Gick omkring bland villorna, njöt av allt fint som sticker upp ur jorden, vintergäck, snödroppar och så mina absoluta favoriter: snöklockor!

Nä, nu väntar källaren och symaskinen, förhoppningsvis blir det ett par tehättor till idag!

Kram kram från Gerd

2010-03-23 @ 13:27:52
Postat av: Anna ..smyger in

Hej lilla blomman...så du har slagit ut och visar dig här igen..så härligt..mmmm så pass fina saker Nilla..så gulligt på mössan där..och kortet..med cupcakes..mums på det..



Jepp våren är här..och man har en del att stå i..så är det ju...men du...det är ju så härligt..energin sprutar..

2010-03-23 @ 17:47:37
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Erica

VÅR? Vilken vår!!!!??? Här väntas den snart, men som det ser ut nu lär vi väl ha snö till midsommar.. ;-)



Dina blommor.. helt enkelt LJUVLIGA!! Så fantastiskt fint du skapar, helt i min smak.



Kortet var jättesött, fin ide med muffinsen!



Ha det bra! Kram, Erica

2010-03-23 @ 19:26:33
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Elzie

Åh vad fina dom blev. Du har verkligen fantasi så det räcker och blir över. Du skulle inte kunna skicka hit lite, haha?



Jättemysigt muffinskort du gjort också.

Hoppas du har en bra dag.

Kram Elzie

2010-03-24 @ 08:13:46
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Christina

Härligt kort!! Man blir ju fikasugen ;o)

2010-03-24 @ 09:07:00
URL: http://scrapkammaren.blogspot.com
Postat av: Cathrin

Hej vännen! visst behöver man pausa ibland, syrran sa åt mej igår att trycka på bromsen, men inte f-n hittade jag den, inte just nu i alla fall.



Härligt muffinskort och dina små blommor är ju helt makalöst fina, wow.



Kram Cathrin

2010-03-24 @ 21:59:53
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Malin/majamelon

Så sött kort och ljuvliga broscher! =D

Jobbet gick inget vidare =( Men dom vill ha mig som vikarie så det är ju ett litet plus. Han ville ju helst ha en kille som assistent eftersom han redan har tjejer i teamet så det var svårt att konkurrera med det haha ;P



ha en härlig dag vännen!!



Kram!

2010-03-25 @ 12:19:31
URL: http://majamelon.blogspot.com
Postat av: kim piggott

Oh my your creations are so beautiful!

I love your gorgeous card fabulous design and colours and your flowers are exquisite!

hugs

kim x

2010-03-25 @ 13:00:43
URL: http://kimpiggott.blogspot.com
Postat av: Elzie

Nejdå, vi har inte så mycket snö nu. Det hinner hända mycket på bara några dagar när det blir värme och sol (eller regn?).



Hoppas du har en bra och solig dag.

Kram Elzie

2010-03-25 @ 15:28:01
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Filifjonkan

Hej Gunilla Men da en tyyypisk Filifjonkanmössa alldeles precis så skall de se ut Du är så duktig med dina grejor, Ja vår sa d det är det verkligen soligt idag och 8.8 som värst idag hos mig det töar som bara den ljuvligt. Ha det så bra me dig.

2010-03-25 @ 15:40:45
URL: http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se/
Postat av: Petra/Paradise

Nämen ååååååh!!

VIlka toppenfina broscher du gjort!! WOW alltså!

Tänk vad påhittig och kreativ du är!

Å kortet är lika påhittigt det, superläckert! =D

Neeeeej! INte vattenläcka..fy bubblan!

Jag får scrolla ner å läsa om det på din blogg för jag visste inte om det.

Nej, jag har inte fått något mail. Inte på min "nya" mail. Ska kolla den gamla.



Ska till Magnolia veckan efter påsk, fundera om du vill ha något därifrån vännen! :D



Stor kram Petra

2010-03-25 @ 18:29:07
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Muffin

Ursnyggt kort och läckra broscher - jisses, vad du är kreativ! :)

Kram!

2010-03-25 @ 20:14:03
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Anonym

Oh my goodness, Gunilla, you have some beautiful works of art since I last visited. I have been very busy spring cleaning, painting, etc., etc.

I'm catching up on all my favorite blogs and I'm loving everything I see here. Gorgeous!!!!!

2010-03-26 @ 15:41:22
Postat av: Christina C.

Sorry, I forgot to add my name. Hahahahaha

2010-03-26 @ 15:43:09
Postat av: Mia

Vilket fint muffins-kort!! Och kul att få se sina stämplar på andras kort. ;) Men du...de där broscherna är bara så tokläckra!! Vilka dekorationer det kan bli på kläder! Du är bara så grym!



Kram!

2010-03-26 @ 20:40:19
URL: http://joggemia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0