Lördag 21/11

Har funderat ett tag på hur jag skulle kunna få till en "korg" att ge bort hyacinter i.

Efter lite skisser i mitt rutiga block blev resultatet det här.
Min allra första shoppade vita hyacint för i år, LOVE!!!!

Jag har använt mig av vanligt brunt byggpapper till stommen. Sådant man har och täcker med när man tex målar.
Dekorerat med lite olika mönstrade papper, två olika stämplar och några glitterstjärnor.




En närbild på dekorationen.
Texten GOD JUL är clearembossad.
Tycker den stämpeln är så fin. Lite gameldags känsla.



Lite Martha Stewart på kanterna.



Tänkte att ni kanske ville veta hur man gör dom här rosetterna.
Så enkla och kul att knåpa ihop och varför inte ge bort några stycken som present.

Har gjort en beskrivning i centimeter.
Själv har jag hopplöst svårt med inch-måtten.

Fyra remsor av varje mått utom den som är sex som endast ska vara en, mittbiten!



Har sett att man även kan göra hål och sätta brads. Men jag föredrar att limma.



Hela härligheten klar för montering.



Den kortaste biten väntar jag med tills allt är monterat.



Här är det färdiga resultatet.
Använde mig av två olika mönstrade papper. Tycker det är lättare att se det färdiga resultatet.


Undrar ni över något så fråga på!

Nu ska det förberedas middag här.

Ha en skön helg!

Kram









Trackback
RSS 2.0