Kyckling i god sås



4 PORTIONER


800 gr kycklingfilé, jag använder innerfilé
1 rödlök
500 gr broccoli
1 msk smör
1 msk grov senap, jag använder skånsk
2 msk färsk hackad dragon, 1 msk färsk motsvarar ca 1 tsk torkad
2 burkar mini creme fraiche, jag tar 2 dl matlagningsgrädde och lite creme fraiche
salt, vit- och svartpeppar

Bryn kycklingen i smör och tillsätt löken så den blir mjuk. Tillsätt senap, dragon efter smak samt grädde/cremefraiche.

Låt det sjuda en stund och smaka av med salt och peppar.

Jag kokar broccolin bredvid. Sonen vill inte utsättas för denna gröna växt!



Kommentarer
Postat av: Anna tassar in

Men mums så gott...du det är lycka att laga en god måltid..det är bara så..säg till sonen att genast börja äta broccoli...det är det allra nyttigaste man kan äta..härligt att du som jag leker i köket

2010-03-06 @ 17:29:27
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0