Måndag 7/12

MrpainterDenna EVIGA röra på mitt skrivbord!!!!!
Städar och städar men hur länge varar det. Typ en halv dag, knappt!
Kanske är det så att jag skapar bäst i evigt kaos. Beundrar dom som städar mellan varje projekt.
Problemet med mig är nog att jag ALDRIG har bara ETT projekt på gång.
Innan det ena är färdigt har jag börjat på nästa osv...... suck!!

Detta kortet blev till just på det sättet.
Behövde ett grönt utstansat hjärta och vips så var jag TVUNGEN att göra ett kort av det som blev "över"!

Såhär blev resultatet!

Den överblivna ramen från det utstansade hjärtat och några mönstrade papper................



3D-kuddar..................



clearembossad stjärna lite bruna streck runt ramen....................



samt min favorit-textstämpel "GOD JUL" som även den är clearembossad!



Ett kort med en stämpel av mitt favoritmärke som kommer från American Art Stamp.
Ibland låter det som jag skrivar "favorit" på ALLT.
Men det är nog så att jag gillar ALLTBigcornysmilenästan!

This stamp I´ve got from my dear friend Jacque.
THANK YOU SO VERY MUCH sweetie!
LOVE IT!!!

Storleken på detta kortet samt det förra mäter 13 gånger 13.
Motivet är stämplat och clearembossat och sedan färglagt med distresser.
Texten är ustansad från Cuttlebug Baby Face.



Guldembossat cuttlebughjärta, detaljer med stickles diamond samt några röda blingstenar.



Baksidan enkel med några julgranskulor från QuicKutz och hjärtan från en stans.



Allt från mig den här gången.
Åter till julkortstillverkningen i mitt totala skrivbordskaos.

Senare idag blir det brödbak.

Ha det gott mina vänner och stressa lugnt!

Till nästa gång..........
Hifrompc


Kommentarer
Postat av: Gertrud

Tänk Nilla, att man kan skapa så fina saker av överblivna papper och ett pysselbord i kaos. Du är fenomenal att skapa. En läcker stämpel du fått, gillar den mycket. Snyggt med guldet, ha det bra och hoppas inte du julstressar.Kram Gertrud

2009-12-07 @ 15:42:40
URL: http://gertrud-olofsson.blogspot.com
Postat av: Anna tassar in

Tjena lilla kaoset ja men du vet ju precis vart du har grejerna..och det är ju det viktigaste..himmel så trevliga dom där långbenta är..man blir som glad av dom..ja jag blir glad av Nilla det känner jag så pass tydligt..

2009-12-07 @ 15:56:11
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Erica

Känner igen det där med kaos på pysselbordet, har sonen som "hjälper" mig med detta. Själv kan jag inte börja om det inte är ordning, blir stressad av röran..



Fin-fina kort åter igen!! Gillar dina embossade detaljer som du ofta använder på dina kort. Stämpeln på kortet underst var ju för härlig. Älskar gulddetaljerna!



Ha en bra pysselvecka!



Kram, Erica

2009-12-07 @ 18:22:05
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Kim Piggott

WOW!!!

Two stunning cards!

Love your gorgeous designs and your paper is so scrummy!

Beautiful cards!

hugs

kim x

2009-12-07 @ 18:51:07
URL: http://kimpiggott.blogspot.com
Postat av: Janny

wooooow Nilla what a stunning cards!!

2009-12-07 @ 18:56:40
URL: http://itsscraptime.blogspot.com/
Postat av: Christina C.

Your creations are magnificent. I love both of your uniquely beautiful cards. Hugs, christina

2009-12-07 @ 20:34:04
Postat av: Sinikka

Jag skulle dö om jag inte skulle städa upp mellan varje kort. Sen när jag har städat tar jag nästan allt ut igen hahahaha.

Gillar dina kort. Vilken kanon fin idé met utstansad hjärta. Ett mycket fint kort blev det. Giller pappret med.

Andra kortet vart också mycket fint. Giller stämpeln och att du embossade det.

Alltid lika kul att titta in här.

Hoppas att du har det bra. Jag verkligen längtar efter snö och vinter väder. Det var så varmt förra veckan. Hoppas att det bli i alla fall lite kallare, skänns inte alls som vinter.

Sköt om dig

Kram Sinikka

Postat av: Filifjonkan

Hej Gunilla Men så fint det blev härligt men det är väl lite större än det brukar vara har jag för mig.

Bra att du inte städar hela tiden på ditt bord för då skulle d inte hinna ed att göra å många fina kort ju.

Ha det så bra

2009-12-08 @ 12:31:55
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: Åsa/asamia

Oj oj så många vackra saker du gjort! Alltid lika roligt att kika in till dig ;0)

2009-12-08 @ 20:16:34
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Skrattar......kan tro det är jag som skrivit den översta delen av inlägget. Kaos, kaos kaos är vad det är på mitt skrivbord. Ytan att "jobba" på blir bara mindre och mindre tills jag blir tvungen att göra något åt det hela och vips så är det lika likadant på några minuter igen, suck.

Härliga kort som vanligt. Kram Cathrin

2009-12-08 @ 21:31:54
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Jacque

Gunilla, this is just precious!!! You have used that image magnificently...those colors are so beautiful....and all of the details you have used are LOVELY!!! Oh my, what a STUNNING card....Big hugs..Jacque

2009-12-15 @ 00:58:13
URL: http://www.jacquesmagnolias.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0