Fredag 31/7

BflywingsBflywingsBflywings

Blogga EN gång i veckan är himlans dåligt.
Men här är det förkylningar med halsont, feber, hosta, you name it!  Alltså HEELA härliga baletten.

Som om det inte skulle vara nog så flyttar Andreas till Norge nästa fredag, SKITKUL, not!

Men men som man brukar säga så klokt "efter regn kommer solsken" och då mina vänner åker jag till Norge.
Fast om detta vet ikke Andreas något ännu hihi!
Nog klagat här kommer lite saker som jag iaf pysslat ihop trots alla gnälligheter.Bigcornysmile

En stämpel som gör mig glad är denna söta från Greeting Farm.
Gissa vad jag färglagt med?
Jo tadam................

distresser.
 
Dom fick jag väl allt dammat av. Kul att prova annat än Tombow!



Sedan måste jag självklart plåga Er med lite nya tags.
Bakgrunderna är gjorda med distresser.
Dom små kinadamerna är embossade med olika pulver.
 Den ena med clear och den på det gröna med copper!
Sedan färglagda med Tombow.
Swirlen är från Tingtura. Stämplat med distress och sedan målad med Perfect Pearls och sist sprayad med vatten.
Bokstäverna är Cuttlebug Baby Face, LOVE IT!


Baksidorna ser ut så här.
Tecknet på den rosa står för Happiness.
Köpt på Hobby och Hantverk!



Theese flowers I have to thank my birds in the garden for.
They planted them for me.
Perhaps they droped the seeds on their way home!



That´s all folks.

Take care and have a wonderful weekend.

Bighug




Om det är någon som är intresserad av att beställa kort är det bara att maila mig.
[email protected]
Korten kostar från 45 kronor styck.



Kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Oj..himmel här är jag fy sjutton eller rent av arton vad snabb jag är..susar in så pass och hittar en helt ny sida här hos KortNilla..färsk så det ryker..tags och kort så man svimmar..mmm Norge med..I love Norge kan jag meddela..



Solrosor...mmmm underbara..solsken är det bästa jag vet..



Nilla du är ett litet solsken ..va'..det visste du kanske inte..men så är det.



ha det ha det klem klem fra Anna

2009-07-31 @ 16:22:42
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anonym

gorgeous Nilla, love the card and the tags, your sunflowers are amazing. hugs rachxx

2009-07-31 @ 22:22:28
Postat av: Karin

Härligt att se vad su skapat....och så kul att distresserna kommit fram! Solrosor är underbara och så trevligt av fåglarna att hjälpa till!! Att sy i papper var busenkelt! Använd en nål som du reserverar för papper (den blir nämligen "slö") och inte allt för korta stygn så går det som en dans! Att få plats för symaskinen på pysselbordet är en omöjlighet...jag hade den påpassligt framme på matrumsbordet där jag haft en tillfällig systuga för att sy gardiner.

Kram

2009-08-01 @ 10:33:30
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Lillasyrran

Äntligen hemma i stan igen.....pest pest pest!

Känner mig precis lika mossig som mina underbara pjäxor som har stått på trappan i ungefär 15 år!!!!!!!

Hade gärna varit kvar på landet och fortsatt att plocka: hallon, blåbär, svarta vinbär, kantareller (i massor) och bara njuta av tillvaron!

Men som sagt: Vi kan ju inte längta till semestern om vi inte har vardag där i mellan...........

Jaha, är det dags för Norge nu, det kommer att passa A perfekt! Men du kommer naturligtvis sakna honom i massor, precis som vanligt då med andra ord......hihi!

Jättefina och söta kort som vanligt, beställning på ett antal "tags" kommer så småningom.

Har varit i Kivik nu i två dagar - oj oj oj så mycket du hade kunnat fota där! Vi får ta en tur dit när den "värsta" turist anstormningen har lagt sig!

Ha en skön helg i det underbara vädret, kram kram från Lillasyrran

Hälsa svågern och mina favorit killar

2009-08-01 @ 11:41:37
Postat av: Kim Piggott

Wow just fantastic!

Amazing colouring and such beautiful paper and detail!

hugs

kim x

2009-08-01 @ 20:23:48
Postat av: Moas

Hallo där.. hoppas du mår bättre nu, inte kul med förkylningar och andra tråkiga saker.. =). Skickade dina sticklingar i onsdags.. hoppas verkligen de kom fram innan helgen, för om de ligger i paket över helgen så får vi be till de högre makterna och ge mycket omvårdnad så de klarar sig.. =). Är vid kusten nu och solen har lyst även om graderna är snåla så är det i alla fall uppehåll och skönt. Ha det så gott och så väntar jag med spänning på mina små nya telningar.. Kram/Moa

2009-08-01 @ 21:26:21
URL: http://moaslovelythings.blogspot.com/
Postat av: Mia

Åh, vilket sött kort och gulliga tags! Det var längesedan jag dammade av mina distresser... men så blir det skit av det varje gång så nu får de damma igen ordentligt. =) Tråkigt att du är krasslig...krya på dig!



Kram!

2009-08-02 @ 16:04:08
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Christina C.

Gunilla. . . just love your card and tags. Simply adorable!! Hugs, Christina

2009-08-02 @ 16:25:06
Postat av: Sinikka

Nej, men vad fint stämpeln är.Kul att du fick tag i den nu. Trodde inte att den var så sött. Snart få jag gå på en scrap mässa.......kommer nog hem med denna sötis.

Himla fint färglagd igen.

Fina dina tags har blivit. Det är inte alls tråkigt.

Men tråkigt låter det nog att du är sjuk igen och att Andreas flyttar till Norge.

Kan tänka mig att det känns tungt.

Kanske du bli lite gladare när du tittar in hos mig.....har en sak till dig.



Kram Sinikka

2009-08-02 @ 22:34:09
URL: http://creativeworld-sinikka.blogspot.com/
Postat av: Jacque

Gunilla, your card is very very cute and your coloring is magnificent!!! Lovely...and those tags are just precious!!! Have a wonderful week...Hugs..Jacque

2009-08-03 @ 09:27:33
URL: http://www.jacquesmagnolias.blogspot.com
Postat av: Filifjonkan

Hej Gunilla meeen är du förkyld stackars dig inte bra kurera dig ordentligt nu då. Ja fåglar är proffs på att sätta solrosor Jag matar ju med med solrosfrön o vintern så de poppar upp lite här o där men är så fina tycker jag.

2009-08-03 @ 11:19:35
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/
Postat av: SusanneSj

Heeej kära du!

Love your card. Dessutom är du grymmo på färgläggning. Jag övar fortfarande...



Snygga tags du skapar, väldigt fina bakgrunder. Jaaa, hela helheten.



Förstår om det känns lite konstigt nu med sonen. Men jag tror att man vänjer sig...

Han ska jobba i Norge då kan jag tro? Vart i Norge ska han vara?

Annars är det många ungdomar som jobbar i Norge.

Det blir bra ska du se, det går både åka tåg och bil till Norge, det är ju ändå inte så långt.



Tack gulliga du för dina vackra ord om min lille prinsessa. Förutom ibland så är hon en häxa 'ha ha ha ha'



Kram på dig o ha en toppendag!

2009-08-03 @ 12:31:38
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Julia

sv; Tack så jättemycket, visst är det uppfriskande med ett litet solskensöga i mörkret!? :)



SUPERFINA kor och tags :D Verkligen jättetjusigt!

2009-08-03 @ 22:27:31
URL: http://juliapysslar.blogg.se/
Postat av: Maria Ammar (mammaria79)

Äääälskar dina fina bakgrunder är så dålig på sådant! Blev jätte fina tags och kortet är jättefint det med!

Damma av sina distress-färger, låter ju kul... Mina växer det nog spindelnät på skulle jag tro. he he

Förstår att det känns tomt när ens barn flyger ut, fast Norge är ju trevligt och ganska nära. Inte så dyrt att hälsa på. ;0)



Tusen tack för dina goa ord inne hos mig! jätteglad



Kramar Maria

2009-08-04 @ 00:06:13
URL: http://mariaammar.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Hallåååååååååå där, nu är det slut på lugnet då jag är tillbaks efter semestern. Måste börja med att tacka så otroligt mycket för de fina mobilsmyckena jag vann, bättre sent än aldrig. Den ena hänger redan i min nya mobil,så fiiiiiint. Och den fina tagen sen då, wow, den långbenta damen är ju så cooool. Vem har gjort den, var finns den att köpa??? Har varit utan dator och pyssel i 3 veckor och faktiskt har det gått jättebra, jo det är sant.Blogga en gång i veckan är ju fantstiskt bra, snart 4 veckor sedan jag gjorde nytt inlägg utan att vara sjuk.......det är ju urdåligt. Ja och så var det detta Norge vad ska de där att göra?? Min "lilla" tjej säger att hon minsann oxå ska dit och jobba efter skolan.Pling nu fick jag en idé......vi kan ju åka dit tillsammans, bra va?? Kram på dej Cathrin

2009-08-04 @ 21:59:35
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Himmel här kommer jag flygande på kvällspromenaden..valsar in som vanligt i en rasande fart..ramlar bokstavligen över orden..så är det bara.. som alltid den där Anna säger för att liksom tala klarspråk och bekräfta en sanning..himmel vad jag svamlar..hänger du med? Det gör inte jag..

Lös i hoppen (hopplös) som alltid..:D men jag menar väl..typ tokväl när jag är här..för du är mig så kär..poetisk oxå..suck ja..som det kan bli..



Sov gott Nillalilla..

2009-08-04 @ 22:35:11
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Malin

Underbara kort och tags vännen!

Hur länge ska A bo i Norge? Är det bara ett litet tag typ?



Krya på er!!



Stor Kram!

2009-08-04 @ 22:36:24
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Ila

All these creations are Gorgeous!! Fabulous coloring, papers and the image on the card is Super Cute!!...The sunflowers are Beautiful...the birds did and good job planting them!!...Hugs, Ila

2009-08-05 @ 07:47:28
URL: http://www.artfullyila.blogspot.com
Postat av: Filifjonkan

Ingen panik Nilla cykla försiktigt

2009-08-05 @ 12:04:39
URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0