100129

BigQuestionBörjar med en fråga.
Är det någon som vet vem som har bra priser på B- samt C-plattor till cuttlebugen?
Är i STORT behov av nya.

Så hoppar vi snabbt över till något annat.........

HeartJag har fått en award av söta Sinikka som är en fantastiskt duktig pysslare.
Spring över till henne och kika på allt fint som hon skapar.
Man smälter av hennes suveräna färgläggning, känsla för detaljer och alltid lika fina upplägg.
 Så var det lite regler med denna award:

1. Kopiera awarden till din blogg och länka till personen som gett dig den.
2. Berätta sju intressanta fakta om mig själv
3. Välj sju andra bloggar att ge awarden till och länka till deras bloggar
4. Lämna en kommentar i deras blogg med information om att du gett dem en award

Så ska jag alltså berätta SJU INTRESSANTA fakta om MIG själv!!
Just i detta läget önskar jag att jag varit typ någon kunglighet.
Hade nog varit lättare att "rota" fram lite intressanta saker då!Bigcornysmile
Vad i HEEELA friden är intressant att vet om mig. 
Lägger pannan i djupa veck och rotar fram några saker som kommer här:
 
1. Mina barn tycker att jag är BÄST på att prata HELA tiden om dom mest ointressanta saker.
2. Har väldigt lätt för att skratta och älskar ett gott skratt som gör ont ända ner i magen.
3. Har allt lite lätt för att bli manisk när det gäller träning och det är väl bra för jag är TOKIG i god mat. 
4. Min cykel kan jag INTE leva utan. Så här gäller inte hästkrafter utan pedalkrafter. 
5. Är förmodligen den absolut sämsta när det kommer till datorer. Är det något som inte fungerar så trycker jag ALLTID på ALLA knappar samtidigt och hoppas att någon av dom ska avhjälpa problemet. Med andra ord så har jag nog ett ganska dåligt tålamod.
Som äldste sonen brukar säga "snälla mamma EN KNAPP I TAGET och LUGN och FIN"!
6. JAG HATA STRUMPBYXOR. Denna äckliga känsla av ett extra skinn som liksom inte följer med hela vägen upp!!!! Får rysningar bara av att skriva om det.
Så var det nummer 7 och där tog det STOPP. Är det  något "intressant" ni skulle vilja vet om mig så fråga på!

Nu är det dax för mig att skicka vidare till sju stycken. Kan tänka mig att det redan är många som fått. Men nu ska reglerna följas så här kommer mina sju:
Nu är det så att jag har försökt ÅTTA HUNDRA gånger att länka till dessa tjejer. Men blogg. se väljer att jävlas, ursäkta ordet, med mig.
Så ni får kika i min bloggrunda ute till höger där ni hittar alla tjejerna.

Erica, Monica/Lemon, Karin/Kajsaloppan, Cathrin, Joggemia, Susanne, Anna G

Fungerade tydligen nu när jag la namnen på linje istf på en lång rad neråt. Då länkade den ihop alla till samma adress.
Håller tummarna då!

BflywingsBflywingsBflywings
Fick sådan lust att plocka fram en av mina söta tjejer från Greeting Farm.
Tycker allt dom är lite kluriga att färglägga. Men men skam den som ger sig.
Upplägget blev inte som jag tänkt mig från början. Men efter en miljon olika test av papper, dekorationer och annat blev kortet såhär..............



och baksidan på detta vis........



Sedan över till en bloggcandy på MiMa´s Scrapbooking som pågår fram till den 30 januari.
Tycker detta hjärtat av rosor är så ljuvligt fint!

Idag är det fredag om någon hade glömt!Bigcornysmile
Här hemma står det mellan städning och pyssel.
Två väldigt viktiga saker. Får väl se vilket som är viktigast?!
Svåra val man ställs inför!

Sköt om Er och ha en trevlig helg.


Bighug




 


Kommentarer
Postat av: Malin/majamelon

Sååå sött kort =D Underbart färglagt!!

Haha vilka härliga saker du berättade om ;P det där med att trycka ner alla knappar på datorn känner jag igen:S Och man ska trycka hårt! ;P



Ha en härlig helg!!



Kram!

2010-01-29 @ 14:34:53
URL: http://majamelon.blogspot.com
Postat av: Anna ..dansar in

Typ...den härligaste Nillan jag känner..manisk..jo men det gillar jag..för jag är tokig i träning oxå..när jag får för mig det..:)



Grattis till Awarden..du man blir glad av att få så fina plaketter..jag har just fått en till att ta hand om..



Mmmmmm på dig min goa..mmmmm så är det bara..

2010-01-29 @ 16:48:12
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Kim Piggott

Wow!!!!

Such stunning creations!

So beautiful!

Congratulations on your award!

hugs

kim x

2010-01-29 @ 18:39:55
URL: http://kimpiggott.blogspot.com
Postat av: Erica

Tack för awarden! Är nog världssämst på att föra dem vidare men jag ska se om jag inte kan ta mig i kragen!! Roligt att höra lite fler detaljer om dig själv, känner igen data fenomenet speciellt!



Kortet är helt förtjusande, tycker absolut du lyckats med färgläggningen! gillar detaljen med den söta fågeln som står brevid flickan.



Nu ska jag baka det sista innan dopet i morgon.



Kram, Erica

2010-01-29 @ 19:26:35
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Josefin - I don't do normal

Haha, alla kan vi inte vara bra på datorer :D

2010-01-29 @ 19:44:36
URL: http://honjosefin.blogg.se/
Postat av: Christina C.

Ohhhhh, what beautiful colors!!!! Love lilacs and purples! Stunning card, Gunilla!

2010-01-29 @ 22:35:45
Postat av: Karin

Hi! I´m over here in Florida...tack för awarden. Tänkte faktiskt bjuda in dig att följa mina strapatser over here. Du hittar mig i resedagboken och mitt alias får du själv räkna ut! Ha en trevlig helg och en stor kram från stora landet.

/Karin

2010-01-29 @ 22:59:23
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Muffin

Underbart kort som vanligt. Hoppade bara in för att säga grattis på namnsdagen!!

Kram!

2010-01-30 @ 07:43:28
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Marie

Hej!

Lustigt, jag ska själv införskaffa nya plattor. Tro det eller ej, jag har knäckt C-plattan! Det finns en butik i USA som heter www.creativeexpress.com Där ska jag köpa mina. Har best därifrån innan men då skickat det via en kompis som bor i NY så jag vet ej hur frakten till sverige ser ut... Men där är gansk stor marginal upp till dom svenska priserna!

Lycka till!

2010-01-30 @ 10:12:14
URL: http://www.marieskapar.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

6 rolig fakta om dig vännen! hihi

Såna här utmaningar är så himla roliga att läsa tycker jag! Men det är inte lätt att göra dem alla gånger..detta var nog min 4e gång å snart har jag inga fler konstigheter ;)

Kortet är ljuvligt å jag måste hålla med dig om att den där stämpeln är svår att färglägga.



Tack för dina söta ord gumman!!

FÅr passa på att önska dig en trevlig helg =)



KRAMISAR Petra

2010-01-30 @ 11:10:53
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Norunn

Det var et utrolig lekkert kort!

nydelig med all sømmen, og flotte farger!



God helg :D

2010-01-30 @ 12:55:41
URL: http://www.kreasjoner.blogspot.com
Postat av: monica

Tack för awarden glad. Ska bara få tummen ur o skicka vidare nu då ;-) Har haft en liten svacka i scrappandet o även i bloggsurfandet...men nu hoppas jag det är på väg att vända!



Kortet blev kanon och färgläggningen är som vanligt super!



Ha det riktigt gott i kylan!

kram!

2010-01-31 @ 07:57:33
URL: http://leamonskapar.blogspot.com
Postat av: Mia

Tack gulliga gulliga du!!! Ska ta tag i detta snart. Ditt kort är supersupersött! Läcker färgkombo och läckra dekorationer...som vanligt. =)



Kram!

2010-01-31 @ 16:23:43
URL: http://joggemia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0