100704

  

När jag såg det här stämpelmotivet från Crafty Individuals visste jag nästan precis vad jag skulle ha det till.

Jag började med att stämpla med Walnut Stain och sedan clearembossa.
Efter det har jag rivit och böjt kanterna och så lite mer Distresser i olika nyanser.



Blommorna är utstansade i vitt akvarellpapper och sedan infärgade med Distresser.
En liten fjäril fick också vara med på ett hörn.



Även vas med blomma och stjälk är utstansat i vitt akvarellpapper och sedan infärgade med Distresser och så fick vasen och det lilla bladet på stjälken 3D-kuddar bakom sig.............



3D-lack och så en liten sommarmyra fick också vara med.



Kortet har jag tänkt skicka till någon som jag vill dela med mig av lite fröer från trädgården och så kanske lite torkad lavendel.
Gjorde två påsar i i brunt omslagspapper och satte fast en tag i varje.
Själva utrymmet som påsarna står i har jag först gjort en distressruta och därefter lagt på ett nät som jag dragit över med Walnut Stain.
Har gjort likadant bakom stämpelmotivet.
Nätet kommer från ett projekt "flugdörr" som maken gjorde här hemma.
Yngste sonen hjälpte till och sa med glimten i ögat att "mamma det här överblivna nätet kan du säkert ha i ngt scrapprojekt"!
Tänk så rätt han hade!!Bigcornysmile



Nu ska jag ta mig ut till favoritplatsen i trädgården.
En skuggig plats och med en bra bok................



sola lagom och njut av sommaren.






Kommentarer
Postat av: Erica

Den där platsen såg otroligt inbjudande ut.. förstår att det är en favoritplats på sommaren! :-) Kortet var superfint, vilka detaljer du har fått till, du är verkligen en stjärna på att få till det du! Sonen har verkligen öga för scrapbooking, kanske en framtida hobby? ;-) Stämpeln har jag inte sett förut, SÅ snygg!!



Önskar dig och din familj en riktigt härlig sommar!! Kram Erica

2010-07-04 @ 17:26:51
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: kim piggott

Oh my this is absolutely stunning!

I love what you have done with this stamp utterly beautiful!

Gorgeous colours and wonderful design and detail!

Enjoy your book I too would love to be in your favourite place in your garden!

hugs

kim x

ps no I don't read Swedish unfortunately x

2010-07-04 @ 17:32:18
URL: http://kimpiggott.blogspot.com
Postat av: monica

så ljuvligt!!! tack för inspirationen - den behövs i massor nu kan jag tala om =( här går det otroligt segt med skapandet...

Den där skuggiga hörnan ser inte helt fel ut ;-)



Ha det riktigt skönt i din hörna!

kram!!!

2010-07-04 @ 21:42:44
URL: http://leamonskapar.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

WOOOOW!

VIlket überläckert kort du gjort vännen!!

Blev helt nerkärad i det!! ;)

Å så sött med fröpåsarna, en söt gest av dig ju!

Den som får den kommer bli FRÖjda´glad!!! ;D



Ser så himla mysigt ut i eran trädgård!

Hur går det med renoveringen där hemma då?

Vill se före å efterbiiilder!!!



KRAAAAAM

2010-07-05 @ 15:59:49
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Alina

This is awesome, Gunilla, I love it, thanks for the inspiration!

Hugs, Alina

2010-07-05 @ 17:07:40
URL: http://simmcards.blogspot.com
Postat av: Christina C.

Oh, wow, Gunilla, this is such a phenomenal creation!

So many special details to admire!!!! You did a magnificent job on this card.

Postat av: Muffin

Vilket fantastisk fint kort! Så genomtänkt och välarbetat - helt super! Hoppas du har en go sommar, kram på dig!

2010-07-08 @ 07:18:03
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Anna.. tassar in....

Yiiiihaaaa här är jag som du alltid längtar så galet rent av fruktansvärt mycket efter :)



Garden Flowers på Walnut och så lite bossanowa på det..himmelska Nilla..vad kan vara bättre..ingenting...såååå vackert..du är bäst.......det vet ju jag det..



Snart är jag tillbaka och kommer blogga sk-ten ur mig..ha ha..för du vet..jag är en fena på att knappra..rekordAnna..that's me..



Du..här kommer sommarens varmaste kram...för jag är som fylld med solsken..mmmmmmmm på dig..

2010-07-09 @ 09:01:44
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

Hallå skruttunge!

Roligt att behöva stressa klart ett kort.

Men du gumman, det fixar du galant!

Trots värmeslag och utrunna ideér ur skallen ;)



Hoppas allt är bra med dej annars?

I helgen ska jag till Jkpg på möhippa! Det blir säkert roligt. Vi blir inte så många, men hoppas på att det blir bra ändå :)



Hönsdansen har jag inte hittat här i Sv.

Har googlat lite men hittade en shop i Norge som hade MÄÄÄÄNGDER med stämplar av olika slag.

Hobbyhuset vet jag tar förbeställningar på just det märket.

Hon hade några andra hönsstämplar på sin webshop.

Men vill man väldigt gärna ha den så kanske man kan maila henne å fråga :)



Trevlig helg sötnos!!!



KRAMAR Petra

2010-07-09 @ 11:11:51
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Sinikka

Hejsan vännen, det är snut på att vi smälter bort här. Vi har nu haft över en vecka otroligt varmt. Varmast var nog igår. 37 grader. Farligt att vare ute och för varmt att vara inne. Allt har värmt upp så jag är knappast i pysselrummet eller fram för datorn. Jobbigt är det även på jobbet. Ingen luftkonditionering så även där är det 34 grader. I fredags höll vi oss kallt met kylelement ur frysen och en vattenspruta. Tur är att vi får från och med måndag 10 min mera rast och glass eller läsk. Dricker mycket vatten på jobbet, drygt 2 liter. Men inget hjälper. Men trivs fortfarande på jobbet. Det är verkligen himla kul.

På måndag är Roger ledigt och börjar riva väggen i våran lilla uteplats. Det kommer en ny stadigt vägg. Sen början av augusti är vi tillsammas ledigt. Skall bli skönt. Tyvärr har vi bägge två bara två veckor semester.

Så det var det nyaste från min sida.



Giller kortet du har gjort. Himla fint. Och vilken kanon idé med frö påsarna. Mottagaren kommer verkligen att gilla det.

Bamse kram!!!!!!

Sinikka

2010-07-11 @ 09:27:41
URL: http://creativeworld-sinikka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0