100711

Flower2 Flower2 Flower2

Igår var det konfirmation för en av mina söta systerdöttrar Linnea.Heart
TUSEN TACK för en underbar stund i kyrkan och för en helt fantastiskt fint ordnad fest efteråt.

Självklart ville jag göra ett kort och naturligtvis var jag ute i god tid, ELLER INTE!!

Varför i HEEEELA friden ska jag göra allt med kniven på strupen?
Fram åkte ALLA sakerna och lite till som ni kan se på bilden.
Totalt KAOS rådde, det gör det fortfarande, det är för varmt för att städa!!!
Markus, yngste sonen, kom in och frågade "hur tar du dig fram till skrivbordet", JÄTTEKULBigcornysmile tyckte han!
Snitslad bana och en del smidighet så går det som en dans.



Här kommer då kortet som blev till i detta totala kaos.
Börjar bakifrån denna gången.

Tre små utstansade hjärtan i all enkelhet.



Själva kortet var vikt som en plånbok. Tyckte det skulle passa bra eftersom det bl.a blev pengar i present.
Hittade en beskrivning på Youtube.
Siffrorna har fått ett lager med 3D-lack och kommer från ett CB-alfabet.
På tagen står det en liten personlig hälsning.



Så framsidan till sist.
Här har jag använt halvpärlor, cracklepaint, Stickles Frosted Lace, 3D-kuddar, stansar av olika sorter, den stora vita blomman har jag gjort själv och även här är det CB-alfabet till bokstäverna.



En present som skulle matcha kortet blev det såklart också.
Dekorerad med fjäril och löv som fått sig ett lager med Frosted lace och även denna blomma har jag gjort själv.
I paketet låg det ett hänge från Diddi Design som det stod "Life is what you make of it".
Önskad från huvudpersonen själv.



Det får blir allt från mig den här gången.

Måste få till några kort denna veckan så jag undrar just....
ÄR DET LÖNT ATT STÄDA??!!

Må så gott så ses vi nästa gång...............

Sprinklers

KRAM



BigQuestionJa just det höll på att glömma, är det någon som kan tipsa mig om en bra vit penna som inte lägger av mitt när man lägger dom vita strecken på motiven. Har provat en del men har ännu inte hittat någon som håller måttet.





Kommentarer
Postat av: monica

Åh vilket vackert kort! Gillar vikningen mkt =)

Vad gör det att det blir "lite stökigt" (läs kaos) när man skapar så fint???



Ha det gott!

kram

2010-07-11 @ 19:36:54
URL: http://leamonskapar.blogspot.com
Postat av: Christina C.

Gunilla, this is a gorgeously stunning creation!!!

Wowwwwwww!!!!!!!!! I love the way it is personalized too! It is absolutely breathtaking.

Postat av: Erica

Vad det känns bekant det där med "kniven på strupen", det tycks drabba mig också, gång på gång.. måste dock säga att du lyckats otroligt bra, bland det finaste kort jag sett på länge!!!! Toksnyggt med den enkla färgskalan och mycket vitt, SNYGGT!! Blev intresserad av den där blomstansen, vilken är det du använt? riktigt snygg! Vad fint "paketet" blev också, så välmatchat tillsammans med kortet!



Hoppas du har det bra i värmen.. här har jag både fönster och dörrar öppna och fläkten är fullt igång.. nu är det verkligen högsommar på allvar.



Kram, Erica

2010-07-12 @ 11:23:47
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin

Va fint det blev. Nej det är ingen idé att städa. Otroligt nog blir det samma kaos hos mig varje gång jag gör något.

2010-07-12 @ 14:02:59
URL: http://gronakulor.blogspot.com
Postat av: Inga Larsson

Vad härligt att höra fler som jobbar med tidspress..

Städa kan du göra en annan dag antar det inte springer ifrån dig

Det blev ju iallafall ett jättefint kort

Ta det lugnt i värmen // Kram // Inga

2010-07-12 @ 20:03:48
URL: http://Gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Muffin

Jaså, du också (kniven på strupen)? :) Jag har precis gjort färdigt ett kort som måste komma fram med posten till Karlskrona senast fredag...jag litar inte på posten och vill alltid posta 2 dgr innan = imorgon. När börjar jag göra kortet tror du.....just det idag. Hopplös!

Jag tokgillar ditt kort och din present till systerdottern, vilken härlig och enkel färgskala, mkt fräscht och snyggt. Det ser rent och enkelt ut och ändå vansinnigt välarbetat och med mycket detaljer - urläckert!

Söta du, jag måste tacka dig för dina alltid så oerhört gulliga kommentarer - jag blir lika glad varje gång ska du veta. Hoppas vi får tillfälle att ses någon gång på någon mässa eller träff någonstans, vad konstigt det är att ha en massa vänner så här på avstånd som man aldrig har träffat. :)

KRAM på dig!

2010-07-13 @ 20:49:23
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Anna ..dansar in

Hoppsan ute i sista stund..jag som trodde du hade ett helt lager att ta av..men när det görs i sista rappet blir det ju helt personligt..ser du..jag hittar alltid en positiv sida av allt..:) snyggt jobbat Nillalilla..solsken på dig..från Anna..shit vad tomater jag har..:)

2010-07-14 @ 10:22:59
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Mia

Nej det är ingen idé att städa! Dels är det för varmt, dels ska ju grejorna användas snart igen, eller hur? =) Hur läckert kort som helst!!! Hoppas du njuter av den, för en gångs skull, härliga sommar vi har! Det gör jag! =)



Kram!

2010-07-14 @ 14:51:39
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Cathrin

Superfint kort! Skit i städandet och gör nå´t kul i stället.



Du har fått mitt mail va??



Kram Cathrin

2010-07-15 @ 07:45:10
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Karin

Städa...nej!!!Kanske måste, men bara lite i alla fall!! Härligt att ge bort personliga kort och gåvor. Sista minuten, ja så är det ofta! Njut av sommaren det gör jag.

Kram

2010-07-15 @ 22:16:21
URL: http://www.kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Ingrid - Inola

Precis så där ser det ut i mitt pysselrum just nu och fastän jag städar ganska ofta så hamnar jag lika snabbt i "kaoset" igen. Tror det är något vi pysslare måste leva med ... Ett fantastiskt fint och genomtänkt kort med tillhörande presentförpackning fick du i alla fall till trots att du hade bråttom! När det gäller vit penna så har jag också testat mig igenom stora delar av marknaden och fastnat för "Inkssentials Opaque Pen" som jag tycker är toppen. Ger en jämn och täckande vit färg även på svart papper. Har köpt min penna hos Kortmakaren, men vet att den finns på flera andra ställen också.



Ha en fin fortsättning på sommaren!

2010-07-16 @ 01:46:15
URL: http://inola.blogg.se/
Postat av: kim piggott

Wow!!!!!!!!!!!!!!!

Such stunning creations!!!!

I love them so much you are such an inspiration!

Inkssentials is a great pen.

hugs

kim x

2010-07-16 @ 08:58:14
URL: http://kimpiggott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0