101008


Ni har väl inte missat att jag lottar ut två rosa änglar och till dessa två av årets rosaband.

Lägg en kommentar under något/några av mina inlägg under oktober, dock senast den 15:e oktober, så drar jag två vinnare den 16:e oktober.

If you leave a comment under any of my blog postings during the time 1-15:th of October you will have a chance to win one of those pink angels!
I will draw a winner the 16:th of October!



Så över till ett kort som legat ett tag och väntat på att bli färdigt och fotat!

Fjärilen är en Cuttlebug die utstansad i akvarellpapper. 
Därefter stämplad med swirls och embossat med vitt pulver och slutligen färgat in hela fjärilen med olika Distresser.

Pappret bakom fjärilen är en stämpel från Unity stamps som jag bara tokgillar, bild längre ner i detta inlägg.
Stämplad med Distress antique linen och clearmbossat.

Texten 4U har fått ett lager med cracklepaint picked fence som jag sedan färgat med vintage photo och valnut stain.

Det naturfärgade pappret har fått sig en omgång med en cuttlebug embossingfolder, Argyle, och sedan "överstruken" med Brilliancedyna moonlight white.
I hörnen på detta lager sitter brads i form av skruvar.

Texten "just a Note" har jag fått av en bloggvän!



Denna stämpeln är det som jag använt bakom fjärilen.
Köpt på Designat!



Som ni förmodligen redan vet så är det FREDAG och det är väl aldrig fel.
SeeingstarsFörutom kanske att yngste sonen troligtvis ligger i maginfluensa.
Hoppas att han snart är på benen igen och att resten av familjen klarar sig undan.
Äldste sonen kommer från Oslo idag så jag tror INTE att han vill komma hem hit just idag.
Så jag får nog allt vänta och krama honom ytterligare några dager, MYCKET FRUSTRERANDE!!

Det här känns som det blev ett alldeles för långt inlägg.
HURRA för Er som orkat läsa ända hit.

Hoppas att ni får en dundrans skön helg!

STOR KRAM



Måste bara visa en bild på mitt Ambraträd som har sin bästa tid nu på hösten.
Barken är som kork och löven som en färgpalett.
En riktig juvel i trädgården!!




Kommentarer
Postat av: Christina C.

Hi Gunilla! Another gorgeously unique creation! Love your beautiful butterfly! All of your cards have such an artistic flair.

Postat av: Elzie

Du håller på med så många olika tekniker så jag förstår inte hur du hittar dom alla. Själv är jag väldigt låst när det gäller mina kort, märker det när jag läser på din blogg, haha. Jättefint kort du gjort. Gillar dom där swirlsen.



Hoppas du får en riktigt skön helg. Och DU! vilket härligt träd! Har aldrig hört talas om det tidigare.

Kram elzie

2010-10-08 @ 17:43:04
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: monica

Sååå läckert kort! Gillar alla dina infärgningar och små finurliga dekorationer =)



Hösten är vacker och jag förstår att du njuter av de vackra färgerna, har heller aldrig hört talas om det trädet.



Ha en riktigt härlig helg, hoppas ni klarar er ifrån sjukan så du kan krama om sonen ordentligt!!!



kram Monica

2010-10-08 @ 18:07:45
URL: http://leamonskapar.blogspot.com
Postat av: Jacque

Oh My, Gunilla, the leaves are changing there too...we don't even like what that means will be coming soon enough!!! Your card is absolutely gorgeous...those colors are so rich and every detail is absolutely STUNNING!!! just love the lace/rinnon/twine treatment...lovely dimension,Sweetie....A real beauty of a card!! AND I KNOW those angels are just soooo Beautiful!!! Big hugs...Jacque

2010-10-10 @ 16:06:48
URL: http://www.jacquesmagnolias.blogspot.com
Postat av: Mia

Tänk att trötta jag orkade läsa hela inlägget! =) Lite annorlunda Nilla-kort men attans så himla läckert!! Kul att läsa om hur du gjort med alla fina detaljer! Hoppas att sonen är frisk nu och att ni andra klarat er....det är INTE kul med maginfluensa!! Ha så gott!



Kram!

2010-10-10 @ 18:39:15
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Sussig

Så snyggt kort, älskar fjärilar. =)

Dom små änglarna är underbara dom med. Me like pink!

2010-10-10 @ 19:47:44
Postat av: Karin

Den Cuttlebug-fjärilen är en klar favorit som kan varieras på så många sätt. Härlig med swirls och fin orange nyans!

Kram

2010-10-10 @ 20:40:38
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Filifjonkan

Hej Gunilla. Ja så fint det var det med kortet. Lite j höstiga färger nästan. Trädet är ju häftigt med sin korkstam läckert. Idag var alla träd i Småland där jag håller till så vackra så man tappade talföret man bara gick och glodde uppåt Solen lyste och det var kallt men ack så vackert.Ha det gott denna kväll

2010-10-11 @ 20:18:18
URL: http:// filifjonkan-se.bloggplatsen.se/
Postat av: bili

Så snygga örhängen och kortet gillar jag :) Beundrar verkligen dina mästerverk :)

2010-10-13 @ 11:01:50
URL: http://kortfonstret.blogspot.com
Postat av: Gunvor

Underbart kort! Har en liknande fjäril till min "revva" - kanske dags att plocka fram den?

Tack för inspirationen!

Kram, Gunvor

2010-10-13 @ 17:23:04
URL: http://gunvors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0